Total Pageviews

Followers

Friday, July 16, 2010

Berangan Untuk Berjaya


 Berangan adalah indah dan sebenarnya penting untuk tumbesaran minda orang berjaya. Ini bukan mia yang cakap yer, professor mak dia ni huh yang cakap. Bila berangan sesuatu yang ingin kita dapatkan dalam hidup membuatkan kita berusaha untuk mencapai angan tu.betul tak ?. Tapi masalahnya kalau seseorang yang kuat berangan tapi tak buat apa-apa tindakan dalam kehidupan akan menjadikan dia tu sengal kuasa lapan.  angan saje yang lebih tapi tak berusaha untuk mengejar angan tu.

Ada juga orang yang puas dan cukup hanya dengan berangan, dapat membuatkan dia jadi apa yang diangankan tapi hanya dalam alam fantasi jela bukan real macam Mat Jenin menjadi popular dengan hanya angan-angan.
Ada yang berangan untuk jadi kaya-raya, memiliki rumah yang besar, kereta mewah, jadi artis, jadi menteri dan macam-macam lagi. mia berangan nak kawin dengan prince charming  mia *=D (lari topik)

Siapa yang dalam hidupnya tak pernah berangan?. Baik kalau berangan dan usaha untuk kecapi apa yang diangankan tu daripada tak buat apa-apa. Hmmmm… Ntah apa la yang mia sedang bebelkan neh..:)


 

2 comments:

  1. bgus la.. kena ada angan2 utk capai impian.. cewah.. mcm ahli falsafah pulak... ^_^

    ReplyDelete
  2. ahaha.. ye betul2.. jika tiada angan-angan ape maw jadi
    jadi macam mat jenin..
    haish..
    awak punya angan2 nak jadi ape?
    ahaha
    thank's for coment

    ReplyDelete

pages

1. 16. 17. 62. 63.