Total Pageviews

Followers

Tuesday, May 25, 2010

Lupakan Si dia??

Salam satu malaysia XD!

ok kena tak dengan entry ini?

Baiklah ini mia dapat satu permintaan di mana seseorang itu minta untuk mia menjelaskan atau berikan beberapa tips  untuk melupakan sesorang itu dengan mudah.
terus-terang mia tidaklah pandai dalam bab-bab sebegini. -.-''
tapi di atas permintaan seseorang itu..
maka mia pon tulislah. tapi mia tidak sarankan untuk korang ikut seratus peratus apa yang akan mia tulis ini. kerana mia tulis ini hanya berlandaskan "mungkin betul" dan "mungkin salah"
sebab mia ini bukanlah doktor pakar cinta. (ketawa).

Biasa la bila bercinta semuanya indah… admit that? Memang tak dapat lupakan si Dia. Makan ingatkan si Dia, tidur ingatkan si Dia, mandi ingatkan si Dia… Boleh kata dalam apa jua hal pun memang teringatkan si Dia la.
Tapi masalahnya bila dah putus cinta pun masih ingatkan si Dia. Susah ni… tahap kritikal-.-''


Terima Hakikat
Pertama sekali korang perlu menerima hakikat si Dia  bukan lagi milik korang. Korang juga perlu belajar untuk menerima kenyataan bahawa pertemuan akan berakhir dengan perpisahan dan perpisahan adalah permulaan kepada pertemuan.
 untuk terima hakikat ni memang menyakitkan. 
mia sendiri pernah merasakannya, beb! macam orang gila kot! ahaha


Melarikan diri
Siapa kata melarikan diri tidak menyelesaikan masalah ? Memang melariakan diri tidak akan menyelesaikan masalah tetapi ia dapat mengurangkan tekanan anda.FaHaM??!!!
Cuba akorang pergi ke satu tempat yang kira jauh dari tempat korang dan rehatkan minda itu. Tapi jangan la buat kerja gila dengan pergi ke tempat anda date dengan si-Dia !!!!


Luahkan perasaan anda
korang cuba luahkan perasaan kepada kawan karib korang. (yang boleh dipercayai). Mungkin dia tidak banyak membantu tetapi sekurang-kurangnya dengan meluahkan perasaan korang akan dapat menghilangkan tekanan yang korang hadapi itu XD


Good Luck yeah
mia farrow's

2 comments:

  1. setuju!
    semuanya benar belaka.
    whatever we do, the pain will go away; but the scars will stay.
    kan?
    tapi takpe.
    life must goes on.
    peace!
    =)

    ReplyDelete
  2. yeah...!! true..true
    by the way thnx

    ReplyDelete

pages

1. 16. 17. 62. 63.