Total Pageviews

Followers

Tuesday, December 21, 2010

Hilangkan kelemumur

Salam semua,

Hari ini saya dengan senang hatinya saya  ingin berkongsikan beberapa tips (ceh bunyik macam sudah professional tapi sekadar berkongsi saja dengan y’alls semua ) Rahsia ku Rahsia mu juga kan ? (ceh! Ayat!) ye lah apa gunanya blog jikalau tiada apa yang ingin dikongsikan bersama kan,kan,kan… kalau y’all boleh mengapa saya tidak (emo seketika)



  Ok,ok Back to the story saya nak kongsikan dengan y’all soal Hilangkan Kelemumur ,

Wow! Kelemumur , wanita sangat benci padanya.. sama jugalah kepada para lelaki juga kan .. so hari ini saya mahu berkongsikan petua atau tips untuk menghilangkan kelemumur.. kelemumur yang membuatkan y’all dan juga saya kurang keyakinan untuk berdepan dengan orang sebab kejap-kejap garu kepala, dah macam monyet =.=’’ hahah tapi bukan saya..(kadang-kadang je) tapi sekarang Alhamdulillah Kelemumur saya semakin berkurang.. berkurang je tapi masih tak hilang-hilang lagi..haih =.=’’ 

Memang banyak syampu anti kelemumur yang dijual di kedai-kedai tapi tidak salah kalau kita mencuba cara tradisional macamana nak menghilangkan kelemumur.

Macam-macam dah cuba pelbagai jenis syampu dari A hinggalah Ke Z semua cuba.. y’all pon kan? Mengaku sajalah saya pun gitu.. sebab bila ada saja keluaran 'ter'baru jenis syampu ni.. contoh sebagai Dove, lah Head and shoulder, lah.. ape lagi.. rejoice, lagi? Anda senaraikan ..semua saya dah cuba..tapi masih tak hilang-hilang tambah gatal lagi adalah =.=’’





tapi orang tu cakap pada saya ‘ dik kepala yang gatal setelah adik menggunakan syampu tu adalah kerana kelemumur tu nak keluar nak hilang dah..  aduh betulkah apa yang sales girl ni cakap? Saya rasa lagi banyak kelemumur ni jatuh atas bahu saya lagi lah saya hilang keyakinan..

Sebab bila kita nak ayunkan rambut *ala macam model syampu tu* haa kelemumur jatuh.. 
lagi-lagi bila nak sikat rambut..





Wah panjangnya saya membebel.. mesti y’all dah bosan baca kan.. yelah tengok macam entry ni bagus ada tips’ mesti kene carik.. tapi tips-tips nya belum sampai..


 Ok,ok mia akan share dengan korang sekarang (akak-akak, abang-abang dan makcik,pakcik sekalian jangan lari dulu’’ ) ye! Saya nak kongsikan lah ni..




ambik kunyi, kenalkan halia?


Selalunya  kulit kepala kita gatal-gatal selalunya bila berpeluh, So untuk mengatasinya saya amalkan ambil dua sentimeter halia, Buang kulitnya dan tumbuk –tumbuk-tumbuk ia sampai hancur. So bila kepala kita terasa gatal saje.. dengan pantasnya y’all ambik halia yang dah di tumbuk-ttumbuk tu sapukan pada kulit kepala sambil menggosoknya.

Jangan lah gosok kuat-kuat (macam gosok tayar kereta).





So masa y’all gosok kepala dengan halia tu, of course akan rasa pedihnya.. sebab kelemumur yang dah tercabut*betulkah* daripada kulit kepala anda.. macam luka lah jugakkan. Bila di sapu ubat kan pedih.. sama lah bila gosok halia di kepala y’all akan rasa pedih *sedikit*  

Erm, y’all boleh lakukan beberapa kali sekerap mungkin untuk hasil yang lebih baik .

Saya tak akan cakap kepala anda bersina-sinar dan rasa ringan dan free daripada kelemumur.. sebab saya pun sedang mengamalkannya.. Alhamdulillah kepala saya sekarang sudah tak banyak kelemumur dan gata-gatal lagi.. *dah tak adalah garu-garu macam monyet* dan saya yakin untuk pakai baju yang berwarna gelap .





Dan minta maaf atas bebelan saya di atas =.=’’ (memang tak boleh lari daripada bebelan) tengok tu. Dah fullstop tapi masih tak boleh nak stop.. ok mia! Ok.. now u can stop!






Selamat mencuba !
 

8 comments:

  1. ayu pon tensen gak ngan kelumomor...lagi2 kalo kulit kering...mia penah try ke?? siyes ke tak pedih.....bau die melekat tak kat rambut

    ReplyDelete
  2. hahaha banyak nye soalan..

    pernah.. pedih sikit lah untuk mula-mula guna tu..
    dah lama-lama ok lah
    bau.. erm, tak jamin.. memang ada lah bau.. tapi kalau mia lepas dah buat tu dalam 2 atau 3 jam mia cuci lah rambut macam biasa :)
    akak cubalah

    ReplyDelete
  3. menarik laa. nanti la amalkan. untuk rambut gugur ada tak mia? rambut syirah panjang dan kalau sehari tak cuci rambut penuh satu tgn dengan rambut gugur

    ReplyDelete
  4. terima kasih syirah atas sokongan anda..
    insyaalah akan mia updatekan nanti tentang rembut gugur.. mia pon rambut gugur jugak..
    btw terima ksih atas sokongan syirahh yee

    ReplyDelete
  5. blh jugak akk cuba t lau rajin. hehe.. :)

    ReplyDelete
  6. yeay! akak komen :)
    hahah buat bila rajin saja..samalah kita kak

    ReplyDelete
  7. Oooo camtu caranya..memang mudah untuk dilakukan.

    ReplyDelete
  8. ye kak cempaka melati.. sedap nama itu XD

    ReplyDelete

pages

1. 16. 17. 62. 63.